lørdag 17. oktober 2009

Skikkelig antikult assa!

Fredag kveld var jeg invitert i en antikul fest på Manglerud, det var til Kaia, ei i klassen min på MF. Temaet var altså antikult. Hva er nå egentlig antikult? Min første tanke var at det noe som ikke var kult, altså ukult. Men så enkelt var det ikke. Det skulle heller være masse tilbehør, mye overmatching, farger og stæsj. Jeg tenkte med en gang i retning harry, men fant ut da jeg (endelig) kom på festen, at det var egentlig veldig kult, øhh jeg mener antikult :-P

Jeg valgte meg fargene grå, rød og gull, og kjørte på med diverse stæsj og sminke.


(Ikke et flatterende bilde, men klokka var  MANGE og jeg var trøtt, samt at den kalde lufta gjør huden i ansiktet rød og bleik om hverandre)

(Elendig bilde, men her ser dere hvertfall den KORTE kjolen. Ja det er tatt på badegulvet... og ja jeg måtte ha en liten pause, beina var totalt ødelagte)

Mitt antrekk for kvelden var:
- en grå frynsekjole (i Moll's øyne ultrakort, men for noen helt vanlig lårkort)
- sort cardigan (kunne ikke være helt bar heller, det er jo oktober må vite)
- grå, tykk strømpebuke
- røde ull knestrømper (riktignok dyttet ned på leggen, ala aerobicstrømper)
- røde skoletter (heter det skoletter egentlig? Lave støvletter, som kun rekker til ankelen)
- skinnjakke
- rød neglelakk
- rød munn
- kraftig sotete øyne (de var verre en bildene sier)
- gull arbånd (svær ring)
- gull hjertesmykke
og for å toppe det hele; en stor rød sløyfe i håret!

Jeg ble egentlig superfornøyd med antrekket, men angret på at jeg ikke tok på noe lue/votter/skjerf. Det var nemlig riktig så kaldt ute!

Veien til fest virket enkel på facebook-eventen; ta t-bane til Manglerud, gå litt dit og litt sånn, så er det et gult hus, og der bor Kaia. Jaja, så enkelt skulle det visst ikke være for kartleser-kyndige og "speider på 18. året" Moll. Reisen startet forøvrig på Kløfta stasjon, hvor jeg, iført mitt ovenfornevnte antrekk, sto og ventet på toget. KALDT! Så kom jeg inn til Oslo S, gikk mot T-banen og tok første bane mot Manglerud (de var riktignok i skikkelig u-rute pga brannen tidl på dagen). Med samme bane skulle også en liten gjeng politimenn I UNIFORM. Helt greit lissom! Banen stopper på Manglerud, jeg går av og legger ut på den ( i midt hode) enkle veien til Kaia. Jeg gikk bortover veien, slik som beskrivelsen sa, men kom aldri til noe vei inn til venstre. Så jeg spurte en dame om litt direksjon. Hun sa at jeg måtte gå over kollen, og litt bortigjennom, og at det ikke var rett i nærheten. Hmm...litt nederlag å høre det, men jeg trasket avgårde på mine høye hæler (jada, på toppen av det hele hadde jeg høyhælte sko, nais). Bak kollen sa damen. *Svelg* Da måtte jeg gjennom en mørk skog. Det var totalt bekkmørkt, og ganske skummelt. Jeg ringte Silje (thanks) og roet meg litt ned med en kjent stemme i telefonen. Dessuten om det skulle komme en skummel mann hoppende ut fra buskene, så ville Silje høre det, eller samtalen ville blitt brutt, og hun ville skjønt at det var noe...(overlevelsesteknikk). Skogen var stor, og plutselig kom jeg til et vann. Det virket litt kjent, og etterhvert skjønte jeg at jeg hadde vært her for noen år siden med naturfagklassen på HiO. Jeg var kommet til Østensjøvannet. Der oppe lå også en ishall. Jeg skjønte at dette ikke bar noe sted, og Silje tipset meg om å ringe 1881. Jeg ringte og sa at jeg var på manglerud, nær en ishall (kan da ikke være så mange av de på Manglerud). Men halvsure ( sikkert fordi hun må jobbe en fredags kveld) damen i tlf sa hun trengte mer info. Tja, det er like ved Østensjøvannet prøvde jeg meg. Det virket som om hun trengte en adresse, eneste problemet er at det ikke står noen gateskilt i skogen, så jeg ante ikke. Når jeg trodde alt håp var ute så jeg lyset i det fjerne, dvs tre lysende refleksvester med påskriften "Natteravn" på. Jeg ønsket damen i tlf en god kveld, og la på. De tre lysene kom nærmere, og jeg spurte de om veien. De dro frem et kart, og pekte og forklarte. Snille og hyggelige var de også, og ønsket meg en god tur. Burde hett Natteenglene, ikke Natteravnene. Med nytt godt mot trasket jeg avgårde, og fant omsider veien jeg lette etter. Der var festen i full gang. Det ble en skikkelig koselig og antikul fest. Den lille timen jeg fikk vært der. Før jeg måtte rekke banen tilbake til Oslo S, og siste tog hjem. Nå viste riktignok Kaia meg en annen vei, til et annet t-bane stopp. Mye enklere :-) Jeg rakk banen med god margin. På Oslo S hadde det vært noe signalprobemer, så alle togene var kraftig forsinket. Det hersket litt kaos der, med mye folk og lite info. Men den stakkars mannen i høyttaleren, prøvde så godt han kunne å geleide folk til riktig platform, etterhvertf som togene kom. Mitt 00.21 tog mot Eidsvoll kom vel rundt 00.50. Så jeg var ikke hjemme før halv to. Men det gjorde ingenting!

Alt i alt en skikkelig antikul kveld :-) Og det er positivt assa! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar