søndag 11. oktober 2009

Grå søndag kommer før blå mandag

Etter en nydelig dag i går, måtte det komme en liten regnbyge i dag. Jeg hadde tenkt å ta opp tråden fra i går, og gå en lang tur i dag også, men regnværet gjør at jeg rett og slett ikke gidder. Ikke fordi jeg ikke har gode nok klær, for det har jeg absolutt. Etter ørten år som speider (and still is) så er turklær-delen av klesskapet blitt betraktelig stor. Men jeg jeg gidder bare ikke. Finner det mye bedre å sitte foran tv'en og se masse programmer jeg har tatt opp i løpet av uken (ved hjelp av Canal Digital-boksen...verdens beste oppfinnelse). Dagen frem til nå har vel forløpet omtrent slik: Stå opp, sette på en vaskemaskin, lage frokost, spise den foran tv'en, se masse tv, lage lunsj, spise den foran tv'en, se enda mer tv, skru av tv'en fordi jeg er lei(!!!??!?!), sette på pc'en, skrive blogginnlegg...og her er jeg nå! Herlig!

Hvis vi ser bort fra eksamen i desember, og oppgaveinnlevering i slutten av oktober, så har jeg ingenting jeg MÅ gjøre akkurat nå. Jeg har faktisk en frihelg, uten at noe henger over meg som et lodd. Det er faktisk utrolig befriende. Kunne gjøre akkurat hva jeg vil, uten å ha dårlig samvittighet.

Det har også vært hovedtemaet for helgen: gjøre hva man vil :-)
Fredag: tidlig forelesning på skolen, deretter grøt i kantina, sitte lenge å prate, ta toget til Kløfta, stikke til Jessheim for å shoppe, kjøpe noen aldeles nydelig sko, samt mat og en håndkrem, reise hjem, lage middag, se på tv, sitte på pc'en, gå å legge meg :-)
Lørdag: stå opp, spise frokost kombinert med tv, ta på turtøy, gå en lang tur i sola, rydde i bilen, hjelpe til med noe takplater, ta en lang dusj, reise til jessheim, bestille pizza på dollys, gå å shoppe mens den lages, hente pizza, kjøre hjem og nyte en lørdagskveld foran tv'en med pizza.
Søndag: beskrevet tidligere :-)

Jeg har funnet ut en viktig ting denne helgen. Dvs jeg har alltid visst det, men det kom tydelig fram denne helgen. Jeg er et sosialt vesen. Jeg trenger mennesker rundt meg hele tiden, hvertfall nære nok til så jeg kan prate med de når jeg måtte ønske. Jeg stortrives i mitt eget selskap, har det utrolig koselig når jeg sitter og ser en film om kvelden alene, så lenge jeg vet at mamma og pappa er oppe i huset, og jeg kan slå av en prat når som helst. Denne helgen har det kun vært meg selv. Mamma og pappa er i Kristiansand hos mormor, sammen med Doffen. Jeg har hatt en veldig koselig, deilig, og avslappende helg, på alle områder, bortsett fra det sosiale området. Jeg har rett og slett vært litt ensom.

Det er godt å kjenne på den følelsen, da vet jeg hvor mye det betyr for meg å ha noen rundt meg. Dette er nok mye av grunnen til at jeg flyttet ned i hybelleiligheten til mamma og pappa, istedet for å dra lenger unna. Da måtte jeg kanskje ha sitti sånn mange helger. Man har jo selvfølgelig venner, og det betyr mye for meg å ha besøk av de, men det er jo ikke alltid de kan komme, de har andre ting de må gjøre også, og da sitter man der, alene og ensom.

Alt i alt har det vært en koselig helg, jeg har kost meg med god tv og god mat, gått en deilig tur og shoppet. Vært litt ensom, men også overvunnet følelsen ved å ha det bra. Vite at jeg takler en ensom helg, uten å gå under. Kanskje bli mer og mer klar for å flytte lenger unna det trygge og kjære :-)

Håper alle andre har hatt en koselig helg, alene eller med gode venner og familie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar