mandag 19. oktober 2009

Båltur og tv-aksjon

I motsetning til forrige helt, så har det skjedd litt av hvert denne helgen. Dere har i forrige innlegg lest om min strabasiøse tur til Manglerud. Lørdagen startet rolig, med litt arbeid på pc'en. Så måtte jeg en tur på butikken, for å handle inn litt mat og annet småsnakcs. Må benytte sjansen når kortet sier ok. Da jeg var kommet meg vel hjem, kom Silje over med ferdig pakket tursekk. Vi skulle opp i den store skogen, for å grille pølser og kose oss. Vi labbet av gårde i nydelig solskinn og passe temperatur. Det ble både pølser og sjokolade før bålet døde ut, og vi trasket ned igjen. Da var det klart for filmtitting og litt gratinerte nachos.

Søndag hadde jeg en stor plan om å reise på innsettelsesgudstjeneste for den nye presten i kirka. Jeg våknet kl 0900, og tenkte jeg bare skulle slumre bittelitt. Vel det ble over halvannen time, og når jeg da våknet litt over halv 11, var løpet kjørt. Jeg rakk ikke å ordne meg og kjøre til kirka på under en halv time. Litt pissed pga det sto jeg opp. Seinere på dagen skulle jeg og speiderbarna gå med bøsser til tv-aksjonen. Vi møtte på rådhuset kl 15.00, og fikk informasjon og materiell. Det ble en utrolig hyggelig tur, så godt som alle som åpnet døra si på søndag var blide og imøtekommende. De betalte i store summer, og ønsket oss god tur videre. Det varmer om et norsk hjerte å se alle hyggelige folk der ute. Norge er unik når det gjelder å arbeide dugnad, og det er nettopp det denne tv-aksjonen er, en stor felles dugnad for å hjelpe en veldedig organisasjon i deres arbeid. Det gjør meg fryktelig stolt å kunne kalle meg for norsk. Mitt lettrørte sinn måtte faktisk tørke en liten tåre i øyekroken når jeg tenkte på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar