torsdag 3. desember 2009

En flott jente er gått bort :-(

Jeg liker godt å blogge selv, men synes det er veldig gøy å høre hva andre mener og tror, så jeg er fast følger av flere blogger. De fleste er mine venner og kjente, men et par stk er mennesker jeg aldri har møtt eller snakket med, men allikevel føler jeg at jeg kjenner de...en av disse er Regine Stokke. Hun har skrevet på bloggen sin sinober.blogg.no i over et år. Der har hun delt sine tanker og erfaringer ved å ha kreft. Selv om hun visste at det ikke var lenge igjen, så var ikke bloggen preget av mørke og fortvilelse. Etter hvert nye innlegg fikk jeg alltid følelsen av styrke, vennlighet, stå-på-vilje og et ønske om å hjelpe andre. Hun visste at kreften hadde tatt henne, men den skulle ikke få ta andre. I hennes minne og navn er det samlet inn over 300.000 kroner til kreftsaken.

Regine var ei fantastisk jente, og det er ikke uten grunn at flere titalls tusen har joinet minnegruppene hennes på Facebook. Bloggen er en hjelp for flere kreftsyke (som det er skrevet om i kommentarene til bloggen), og det sterke motet og livsviljen hennes er en inspirasjon for alle.

Hennes ønske med bloggen var at man skulle tenke gjennom hvor godt man har det, og det gjør jeg kjære Regine. Jeg takker og priser for at jeg er frisk, og at folk rundt meg er friske. Takk for at du har delt med oss når du hadde det som verst. Du er en inspirasjon for alle, både syke og friske. Takk!

Hvil i fred Regine. Jeg vet at du har det bra nå! :-)

Her kan dere lese om bortgangen på dagbladet.no:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3405032.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar