mandag 18. mai 2009

Drømmehelg

Helgen som nå er over kan ikke beskrives som noe annet enn en fantastisk helg. Det gikk slag i slag med bare artige saker.

Lørdag startet med at Doffen hadde bursdag. Lille Nøffe ble 10 år, og slike runde tall må jo feires. Han hadde invitert to gode venninner (mennesker, ikke hunder ;-)) som bor borti gata. De to jentene liker Doffen veldig godt, og han liker de. Så det ble en hyggelig bursdagsfeiring. Mamma hadde bakt sjokoladekake, og den ble pyntet med lys, som seg hør og bør i en bursdag. Pakkene fra jentene var spiselige (hundebein) og ble veldig godt mottatt.

Etter selskapet var det en sliten hund som la seg på matta si, og jeg gikk ned til leiligheten for å planlegge neste fest. Jeg hadde invitert til Grand Prix-fest. Antrekket for kvelden var en åletrang paljettkjole ( i skikkelig GP-stil) og høyt hår. Samtidig som jeg pyntet og ordnet maten, spilte RBK mot Molde. 16.mai er jo fotballens nasjonaldag, og kampene denne dagen er gjerne mot nabolag eller jamngode lag. I år fikk RBK både nabolaget (og rivalen) Molde, som denne sesongen har gjort det bra, og holder seg på andre plass i tabellen. Kampen endte 2-2 (etter noen fryktelige tabber av RBK). Men sett under ett tror jeg det var greit resultat. Fikk ikke fulgt så mye med, siden jeg lagde maten, men hørte på kommentatorene, og så på litt innimellom.

Så kom gjestene, og det var klart for å skifte over til SVT og Grand Prix-finalen. Siden jeg ikke får inn NRK i leiligheten, så måtte vi se den på SVT, men jeg har lest i ettertid at Synnøve Svabø ikke var noe stort savn. SVT-kommentatorene var rimelig kjedelige, men da fikk vi heller kommentere sjøl og det gjørde vi til gangs. Spesielt klærne fikk gjennomgå!

Det var en spent gjeng som ventet på det første resultatet fra Spania. Og emd en tolv'er til Norge der, gikk jubelen i taket. "Kunne han klare det?" var spørsmålet som ble stilt. Men ingen turde håpe enda, vi var like spente på de fire-fem første landene. Etterhvert dro han lenger og lenger ifra, og rundt land 10 som skulle avgi stemmer kom champagnen (Mozell red.anm) fram. Vi skålte og jubla, for dette måtte gå veien, og det gjorde det til gangs! Alexander fikk 387 poeng, noe som er nesten 100 poeng mer enn forrige rekord. Og første innslag over 300-grensen noensinne. Norge hadde vunnet Eurovision Song Contest 2009!!!!!

Pga seieren endte ikke festen der, og natt til 17.mai ble mye lenger...

Kl 0700 17.mai ringte klokken, og det var på tide å stå opp. Jeg skulle til Trandumskogen med mamma og pappa. Der skulle det være minneseremoni etter de falne fra 2.verdenskrig kl 0900. Etterfulgt av brunsj på Sessvollmoen. En veldig koselig begivenhet, som jeg tror blir gjentatt heretter.

Så ble det hjem å se på barnetoget fra Oslo, slappe av og spise middag. På ettermiddagen reiste jeg opp til Eidsvollsbygningen, for å møte Silje, samt se på bunadtoget og høre på Jonas Gahr Støre holde hovedtalen. Etter noen koselige timer i parken, reiste vi ned til meg for å spise kveldsmat og sladre litt. Nok en flott dag gikk mot slutten. Vi sa farvel, og det var bare å finne senga, for jeg var fortsatt trøtt fra kvelden før.

Det var hardt å stå opp på mandag, men det gikk da greit det også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar