lørdag 12. desember 2009

Desember, eksamen og gaver

Det er desember, og siden jeg er student igjen er det eksamenslesing som står i fokus. Det er ganske stort pensum vi skal gjennom til EN bitteliten firetimers eksamen. All logikk sier at vi bare får brukt en halv brøkdel av alt vi leser, men siden ingen gidder å si hvilken halve brøkdel som kommer, så er det bare å lese på alt sammen. Svært upedagogisk, men høyere utdanning har da alltid vært litt utenfor ;-) Det er litt deilig å tenke på at dette er siste gang jeg leser til eksamen i demeber (med mindre jeg skulle miste vettet og ta videre utdanning om noen år ;-P). Neste desember skal jeg kose meg med en fin klasse på barneskolen, og vi skal lage julepynt og synge julesanger. Ja ja ja, jeg vet at jeg ikke synger offentlig, men for 20 små barn åpner jeg gjerne munnen og lar det komme noen (u)toner. Det er ikke pent å høre meg synge, men forhåpentligvis setter det i gang sangstemmen på de små, og jeg kan nyte et kor så usamstemt og fint som bare barn kan være :-) Jeg gleder meg!! :-D Jeg vet at det er mye arbeid å være lærer. Antagelig har jeg det ganske fritt og deilig nå som student, så jeg får prøve å nyte mitt aller siste semester som student (hvertfall på en lang stund). Det blir litt vemodig å plutselig være ferdig. Ikke baksnakke forelesere, jobbe med oppgaver, henge i kantina, ergre seg over at man ikke starta tidligere med eksamenslesinga, nyte lange ferier (åhh vent, jeg skal jo bli lærer, stryk den ;-)), sove lenge om morran når man bare har formiddagsundervisning....jeg skal absolutt nyte studenttilværelsen :-)

Ellers kan man jo nevne at julegavene er i boks! En fabelaktig shopping i Edinburgh gjorde susen, og en halv dag på Jessheim med mamma i dag avsluttet gavekjøpet :-) Håper dere blir fornøyde alle sammen :-D You better be!

Nå er det bare å nyte resten av kvelden, før en ny lesedag starter i morra. Men på tirsdag er alt over! Tirsdag kl 1300 har jeg juleferie, wish me luck on the exam :-)

Kos dere med min favorittjulesang til vi snakkes igjen...

..englene synger høyt i kor, synger om fred på vår jord,
verden var aldri helt forlatt, en stjerne skinner i natt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar